DEGUPJANTUNG

Jan 6, 2011

tEnTaNg IlhaM dari Hati..


assalamualaikum...
holla peeps!!!..huhu...
sihat tak syg2 semua? insyaAllah sihat kn...
yelah, kalu xsihat cmner plak korg boleh skodeng belog i nie??? ngeh~~..

owait..entry ni ringkas dan padat mcm berita muktahir..
hmm aku nk share cikit lah psl cerpen 'memori ulam pegaga'..
even xde spe yg komen, tp aku tau korg bace..
eleh, yg geleng2 pale pehal? ngaku jelah ko pon bace gak!...kuikuikuikui

owhh cukup2 lah mencarut...**typing error..hahahhahahahha

baiklah, cerpen ni aku yg punyer..bukan ahmad albab yg punye.
faham x??? *gaya cekgu aisyanur soal jawab ngan murid kelas pemulihan*
aku tulis cerpen ni mase aku form 2...sbb tulah kalau korg baca cerpen ni betul2, mungkin lah ade unsur ketidaklogikan atau ketidakrealistikan berlaku..hahhahah yelah umur baru 14 mase tu, mane tau ape2 sgt!..so fahamilah aku ye..^_^

hurmm cerpen ni adelah cerpen kedua aku after satu agi cerpen yg aku sndiri xingat tajuk nyer..hoho..*da tua makin nyayuk der! tp cerpen yg first tu aku tak mboh publish sbb SANGATLAH kebudak-budakan..takot korg gelak guling2 je bile bce cerpen tu..hahahha...
walau bagaimanapun (huhu siap ade penande wacana agi ayat aku) aku sgt sygkan koleksi cerpen2 aku..sbb itu ILHAM DARI HATI...biarlah xbest mcm novel ramlee awang murshid tu, tp aku bangga ngan hasil keje aku...*sila berikan tepukan gemuruh untuk aisyanurilham!!!...huhu*

eh2 melalut agi aku nie...ok2 korg..aku sambung..

hmm aku dpt idea tulis cerpen mase kakak aku suruh amek daun pandan kat belakang umah cik nah *nama sebenar*...
on the road nk pi tuh, (jarak perjalanan dianggarkan 3 minit berjalan kaki)
aku dpt ilham nk tulis cerpen..perkataan pertama yg terlintas ialah "hijau"...

then, aku trus baring atas katil, (setelah selesai menyerahkan daun pandan kat akak aku..huhuhu), aku terus perah otak aku ni untuk dapatkan jln cerita..perah punye perah, (korg jgn pikir laen!), aku pon dpt idea psl ulam pegaga..sbb aku suke sgt mkn ikan semilang ngan ulam pegaga...bukak laptop, taip menaip pon brmula...
one day, aku pon terfikir nk hantar cerpen ni kat majalah...aku trus save dlm disket *mase 2004 org kampung cam aku xtahu menahu psl pendrive*
aku pon hantar ke majalah Dara.com...

beberapa bulan kemudian....*ayat xboleh tahan!*

adik junior aku kat SMAKL bgtau, sajak aku keluar kat majalah ni..
trperanjat ayu aku mase tu..bila aku cek majalah tu, cerpen aku pon kuar skali..tp, name aku xtertulis pon kat situ...terkilan gak tp xpelah...nk wat cmner..lagipon aku menulis bukan kerna nama..chewwwaaahhh! ^_^

mmg aku tak sangka cerpen n sajak aku dipublish sekaligus lam satu majalah yg sama...(Dara.com Mei 2005)...nasib baik ruangan sajak tu ade tulis nama aku...huhu terubat sikit hatiku yg murni ni...ahakssss>>>

and semua tuh jd inspirasi lah untuk aku terus berkarya *poyo*...
bnyk agi cerpen yg ade dalam simpanan aku, tp cukuplah satu ni yg aku kongsi..
tp insyaAllah, ade satu agi cerpen untuk korg...*masih lam pembikinan la mek!*

nway, aku harap korg amek pengajaran dari cerpen ni...sayangilah ibu bapa korg dan hargailah mereka..jgn tinggalkan mereka semata-mata krne dunia..
ingat, keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibu bapa..

*maaf ayat agak poyo..ngeh~~


owait peeps! jumpe agi laen kali..
jge diri, jge iman, jge hati..
papaiii..wassalam..






2 comments:

  1. ye,aku bace ulam pegaga. 1st impression aku bile tgk tajuk ko, aku ckp: "apekehal kawan aku ni, makcik2 gle tajuk entry die." HAHA

    wei!ko ajak kelas pemulihan ke?mencabar tak?

    aku sntiasa sokong ko dalam penulisan=P

    ReplyDelete
  2. mkcik lah konon! ntah2 ko xpenah jumpe pon ulam pegaga tuh..

    aku xajar kls pemulihan lah! tp penah masuk claz pendidikan khas..sgt touching woooo..

    sokong??yeah tenkiu juma gemok! huhu

    ReplyDelete