DEGUPJANTUNG

Jan 6, 2011

TAARE ZAMEEN FAR



assaalamualaikum wbt..
hye syg2 semua!...

nk tau tak? aku hepiiiiiiii sgt dis week..sbb kn, kn, (sambil buat muka gatal)...aku hari2 trserempak ngan mr xx aku tuh! ngeh2...makin hari aku nengok dia makin tampan pulak!

~berdegup jantungku mendengarkan namamu ahh ahhh~ huhu aura amelina la pulak!


okeh lupekan kisah gedixx itu..kembali serius..-_-


owait syg2 semua..as usuall aku nk share ngan korg something..b4 that cikgu nak tanye, sape suke tengok citer hindustan angkat tangan! 1..2..3..(konon2 tengah kira bilangan yg angkat tangan) ok2 turun tangan..huhu..
aku xsure lah korg sumer ni still layan hindustan lagi ke tak..sbb citer hindustan skunk tak same lah mcm story dolu2..skunk ni seksi nk mampos lah heroin nyer...kalu setakat kiss2 cam mat saleh tu da biase da bagi dorg..konon2 nak same taraf ngan hollywood lah...ape kejadahnyer???! so, aku rase tak sesuaiiii lah kiter yg berhati suci dan naif nak nengok, ye dak??
hahahah (naif lah sangat!)

ok2 kiter terus ke agenda utama...^_^


last year, clazmate aku yg bernama cik ami nadiah dtg bilik aku kat hostel IPG KKB...cik ami ajak kitorg tengok citer "taare zameen par"....setelah brlaku sedikit soal jwb mengenai citer ni, maka aku n the geng pon setuju nk layan citer ni mlm tu jugak..huhu...


filem tahun 2007...

mula2 citer start, da tarik minat aku untuk teruskan menonton...(apesal ayat skema sgt ni??)

owaite, citer ni pasal Ishaan Awasthi, budak 8 tahun yg nakal, kuat berangan, ceria, hidup dlm dunia sendiri, aktif, pandai melukis TAPI sgt lemah dlm pelajaran..Ishaan gagal darjah 3 dan tak tunjuk ape2 perubahan pon dlm pembelajaran dia..

setiap hari mak Ishaan ajar menulis, membaca, tp dia still ulang kesilapan yg sama...(tulis huruf trbalik, xboleh mengira, ejaan salah)...parents Ishaan selalu dapat aduan dri cikgu2, jiran pasal Ishaan...

*mase awal2 cerita ni, surely korg akan tergelak je sbb keletah Ishaan ni comel sgt...pandai betul Ishaan ni berlakon! hahahah...@_@


sampai satu hari, ayah Ishaan buat keputusan untuk hantar dy ke sekolah berasrama sbb nak bagi Ishaan ni lebih brdisiplin. start dari hari tu, Ishaan jadi trauma dan jadi pendiam dlm kelas sbb tertekan dgn suasana sekolah tu...

*time ni, korg msti rase sedih sbb Ishaan dah bukan Ishaan yg ceria lagi...sedih sgt bile semua cikgu marah dy..


hidup Ishaan mule berubah bila cikgu Ram Nikumbh (amir khan) datang mengajar kelas seni...cikgu Ram Nikumbh nilah yang selidik punca Ishaan lambat belajar..


kesudahannyer??? korg tengok sendiri! ngeh2~~~


seeloknye, korg tgok citer ni sorg2..korg hayati setiap dialog..hayati setiap lirik lagu..tengok betul2 ekspresi muka setiap pelakon and surely korg akan tangkap leleh ngan mesej cerita ni..

aku tengok cerita ni da 3 kali, and setiap kali tengok tu aku nanges..(gua sensitip derrrr!) cerita ni akan ubah pemikiran korg..(lagi2 kalau korg ni bakal cikgu...bakal ibu bapa...) yelah, setiap budak ade kelebihan dia tersendiri..kita sebagai orang yg lebih dewasa kne faham kerenah budak2 ni..jgn terus blame dowg xtentu pasal...

cerita ni lengkap ngan unsur kasih sayang, penghargaan, keperihatinan, keihklasan dan kejujuran... aku rase xslh kalau korg tengok citer ni...daripada korg layan citer omputih yg penuh ngan unsur2 kemaksiatan, baiklah korg tgok citer ni...hahahahha..


aku xtau nk cerita ape da..korg tataplah pictures ni ok? ^_^





















Ishaan Awasthi..the special boy...^_^




okaylah, kalau sesiape yg dah pernah tengok, hopefully kiter semua akan lebih terbuka dlm memahami kanak2...buat yg belom tengok, luangkanlah mase untuk korg mendapatkan sesuatu dari filem ni..

aku tak pakse, aku rekemen kan aje..ngeh2~~

kite jumpe agi laen kali tau..

syg2 semua jage diri ye..

tengs for reading ^_^

papaiii...wassalam...

ilham dari hati : belajarlah mengakui kesilapan diri..
http://www.taarezameenpar.com/

3 comments:

  1. how about 3 idiots? cerita aamir khan skang ni mostly ada bnyk pngajaran.. dat little boy, ishaan 2 mng critic award kot.. means award yg dpat dari juri.. n when d public ask him how he cud act so well,guess what?

    aamir khan kate jgn tiru shah rukh khan.. hakhakhak

    ReplyDelete
  2. 3 idiots pon da tgok..sgt2 sesuai tuk students nilai citer tu..

    owh ye ke dy ckp cmtu? hahaha amir khan da mkin matang kn?

    ReplyDelete
  3. aisyh~! aku ske tgok special boy tu~! menangis kot~!!

    ReplyDelete